header-conversie-optimalisatie

Conversie optimalisatie

Dit is een belangrijke trend in het optimaliseren van je e-commerce resultaten. Alleen verkeer genereren is mooi, maar uiteindelijk wil je graag dat bezoekers converteren naar klanten. Met behulp van conversie optimalisatie, zijn we in staat om de e-commerce omzet te verhogen en de bezoekers/klanten de juiste producten aan te bieden. De doelstelling is een regelmatig terugkerende en tevreden klant.

 

Conversie kan bijvoorbeeld worden geoptimaliseerd door middel van onderstaande elementen:

  • Juiste content;
  • Design;
  • Kwaliteit van de bezoekers;
  • Indeling;
  • Gebruiksvriendelijkheid;
  • Klantenservice;
  • Logistiek;
  • Verpakkingen en retouren.
Conversie-optimalisatie

 

Heb je de wens om nieuwe klanten aan te trekken, de klanttevredenheid te verhogen of de omzet bij bestaande klanten uit te bouwen? Dan ben je bij Aperia Online op het juiste adres. Van belang is om je te realiseren dat mobiel verkeer een steeds belangrijkere rol gaat vervullen en dat de e-commerce activiteiten hier dan ook in voldoende mate op ingericht dienen te zijn.

 

Conversie optimalisatie in 4 stappen

Stap 1: Analyse

Een goede analyse begint met een analyse van de pagina’s op je website: waar liggen er kansen voor conversie-optimalisatie? Verwerk deze kansen in een overzicht en maak een planning met de volgorde hoe je ze gaat optimaliseren. 

Stap 2: Hypotheses formuleren

Het verzamelen en bestuderen van data gaat uiteindelijk helpen bij het formuleren van een hypothese. Het is ook mogelijk om zonder data een hypothese te formuleren, maar data helpt je wel bij het formuleren van een betere hypothese.

Stap 3: Sequential testen of split testen?

Als je het te optimaliseren doel hebt bepaald, de data hebt geanalyseerd en een hypothese hebt geformuleerd, is de volgende stap om de hypothese in de praktijk te brengen. En bij conversie-optimalisatie is testen toch de meest gangbare manier om dat te doen. 

Stap 4: Meten

De laatste stap is het goed meten van de resultaten van de (mogelijke) verbeteringen die je in de praktijk hebt gebracht, en daarmee aan de slag gaan. Het is belangrijk om zoveel mogelijk data te meten en precies te weten welke aanpassingen wel en niet werken.

Wil je vrijblijvend advies over hoe wij jou kunnen ondersteunen bij jouw conversie optimalisatie?

Neem contact met ons op voor een gesprek over de mogelijkheden en kansen die wij voor jouw organisatie zien. We zijn bereikbaar per mail op info@aperiaonline.nl of telefonisch via +31 (0)35 538 538 0.