header-sea

Waarom Aperia Online voor zoekmachine adverteren?

Wil jij met relevante zoektermen direct zichtbaar zijn in zoekmachines? Dan is SEA iets voor jou. SEA staat voor Search Engine Advertising en wordt ingezet om via betaalde campagnes bezoekers vanuit zoekmachines naar jouw website te genereren. Bij Google heet dit Google Ads. Met dit advertentieprogramma kan je adverteren op het zoek- en advertentienetwerk van Google. 

Ons team heeft uitgebreide kennis en ervaring in het adverteren in zoekmachines. Door ons specialisme in het ‘MKB’ segment, hebben we veel expertise opgebouwd voor met name deze doelgroep. Naast de ‘standaard’ SEA tools, investeren wij in zelf ontwikkelde tools om ervoor te kunnen zorgen dat jouw doelgroep optimaal bereikt wordt.

 

AdWords

Wat is SEA?

SEA is, in tegenstelling tot SEO, de betaalde vorm van zoekmachine optimalisatie. Tegen betaling plaats je daarmee advertenties boven en onder de organische (gratis) zoekresultaten. Bij Google zijn de advertenties te herkennen aan de blokjes waarin ‘Adv.’ staat vermeld. Het is bij SEA de bedoeling dat er zoveel mogelijk vertoningen worden gegenereerd, zodat er zoveel mogelijk verkeer wordt gegenereerd naar de website. Hoe meer klikken en bezoekers, hoe meer conversies er gerealiseerd kunnen worden. 

 

 

 

Direct starten met SEA?


Verhoog direct jouw verkeer door te starten met SEA en schakel onze experts in. We richten jouw advertenties in en optimaliseren deze maandelijks. Het interessante is dat je op ieder moment inzicht hebt in de resultaten van de campagne. 

 

Strategie


We ontwikkelen graag een Google Ads campagne voor je. De strategie voor jouw campagne wordt bepaald door het doorlopen van de volgende stappen:

 

  • Bepaling doelstelling campagne
  • Bepaling van de doelgroep
  • Zoekwoordenonderzoek
  • Optimalisatie campagne
  • Rapportage en evaluatie
     
     

Wat kan je van ons verwachten?

Om met SEA te beginnen, vragen we je allereerst op welke woorden je wilt adverteren. Met deze woorden zoeken we door middel van een zoekwoordonderzoek relevante zoektermen erbij. Vervolgens richten we met alle relevante zoektermen het account in, schrijven we advertentieteksten en stellen we de advertentie-extensies voor je in. Naast deze activiteiten optimaliseren we ook de landingspagina’s, zodat we het conversiepercentage op het hoogst mogelijke niveau krijgen en bezoekers converteren naar klanten.

SEA check

Wil je weten wat verbeterd kan worden binnen jouw huidige Google Ads account? Vraag dan een SEA check bij ons aan! Met deze SEA check komen we gegarandeerd met verbeterpunten. De kosten hiervoor bedragen € 250,-. 

Meten is weten

Jouw conversiedoelen zijn ons uitgangspunt. Door vooraf te bepalen wat jouw maximale budget per conversie is, weet je exact hoeveel elke transactie kost en wat jouw maximale budget per dag is. 
 
 

Retargeting

Adverteer je via Google Ads, maar gaan de mensen die jouw website bezoeken niet over tot de beoogde actie, zoals een aankoop? Wij kunnen ervoor zorgen dat deze personen nogmaals worden benaderd door gericht advertenties op websites te plaatsen waar deze bezoekers komen. 

Strategie

Aperia Online mag zich met haar uitgebreide ervaring en beschikking over de benodigde certificeringen met recht een AdWords expert noemen. Met onze ervaring en kennis zijn wij dan ook de juiste partner om je te adviseren over jouw huidige AdWords campagnes of om een geheel nieuwe AdWords campagne voor je op te zetten. 

Campagne Management

Google Ads expert Aperia Online biedt proactief en deskundig campagnemanagement, volledig toegespitst op het behalen van de vooraf bepaalde doelstelling. Samen met jou bepalen we wat jouw campagnedoelstellingen zijn, zoals de regio, specifieke apparaten en budget.

Videomarketingg

Videomarketing

Video is een ontwikkeling die niet meer weg te denken is uit onze samenleving en zich sterk voort zal zetten vanwege het enorme gebruik van mobiele apparaten. Video is door het gebruik van beeld, kleur en geluid uitermate effectief. Uit onderzoek blijkt dat consumenten liever video bekijken dan dat ze lezen. Heb je een boodschap die tevens in beeld en geluid te vertalen is. Vertel het met video!

 

Voordelen van videomarketing

Mensen worden continue geconfronteerd met reclameboodschappen. Hoe val je op en vertel je in een wereld vol afleiding je verhaal?

 

Een korte en krachtige video is een uitermate effectieve manier om onder de aandacht te komen bij je doelgroep. Laat je organisatie zien, wees transparant, toon je unieke product of dienst en portretteer klanten. Wek interesse en vertrouwen. Een video produceren is één. De juiste doelgroep op het juiste moment bereiken is de vervolgstap.

 

Waarom adverteren via YouTube?

Er zijn vele redenen waarom het interessant is om jouw boodschap via YouTube aan de wereld bekend te maken. YouTube is namelijk de grootste videosite ter wereld en de tweede grootste zoekmachine ter wereld. Meer dan 1,5 miljard unieke bezoekers komen maandelijks naar YouTube en er wordt per minuut meer dan 60 uur aan video geüpload wereldwijd. Kortom, het publiek op YouTube is heel groot. 

Hoe werkt adverteren op YouTube?

De werking van het adverteren op YouTube kan in vier eenvoudige stappen weergegeven worden:

  1. Creëer en upload je video
  2. Kies je doelgroep
  3. Betaal alleen voor geïnteresseerden
  4. Ontvang waardevolle rapportages en data

Targeting mogelijkheden voor het adverteren op YouTube

Er zijn bij het adverteren op YouTube talloze mogelijkheden om de juiste doelgroep aan te spreken. Je kan het vergelijken met de targetingmogelijkheden via display advertenties in Google Ads.

 

Naast de volgende targetingmogelijkheden zijn er nog vele andere mogelijkheden op de doelgroep te bereiken.

  • Geslacht
  • Leeftijd
  • Zoekwoorden (in-search videoadvertenties)
  • Type video
  • Interessegebieden

Verschillende advertentiemogelijkheden op YouTube

Momenteel zijn er drie vormen van het adverteren in YouTube. We maken onderscheid tussen de volgende advertentiemogelijkheden:

 

1. YouTube InStream-videoadvertenties

YouTube InStream-videoadvertenties zijn video’s die voor, tijdens of na een video afgespeeld worden. Bezoekers krijgen na vijf seconden de mogelijkheid om de video weg te klikken. Het voordeel van deze advertentievorm is dat je pas gaat betalen wanneer de video minimaal 30 seconden of helemaal bekeken is. 

2. YouTube In-Search videoadvertenties

YouTube In-Search videoadvertenties zijn advertenties (met video) die tevoorschijn komen in de zoekresultaten op YouTube. De advertentie bestaat uit een stukje tekst en een stilstaand beeld van de video. Je betaalt bij In-Search videoadvertenties enkel wanneer bezoekers op je advertenties klikken en dus besluiten je video te bekijken.  

3. YouTube In-Display videoadvertenties

YouTube In-Display videoadvertenties zijn advertenties die verschijnen in het Google Display Netwerk. De advertentie bestaat uit een titel en een stilstaand beeld van de video. Je betaalt bij In-Display videoadvertenties wanneer de bezoeker besluit je video te bekijken. 

Wil je vrijblijvend advies over hoe wij jou kunnen ondersteunen bij jouw SEA-strategie?

Neem contact met ons op voor een gesprek over de mogelijkheden en kansen die wij voor jouw organisatie zien. We zijn bereikbaar per mail op info@aperiaonline.nl of telefonisch via +31 (0)35 538 538 0.