SEAA

Zoekmachine adverteren

Wil jij met relevante zoektermen direct zichtbaar zijn in zoekmachines? Dan is SEA iets voor jou. SEA staat voor Search Engine Advertising en wordt ingezet om via de betaalde campagnes bezoekers vanuit zoekmachines naar jouw website te genereren. Bij Google heet dit AdWords. Via AdWords kan je adverteren op het zoek- en advertentienetwerk van Google. Aperia Online adviseert je om tot een keuze te komen van de beste zoekwoorden en hoe je jouw mediabudget het beste kunt inzetten. Ook hierbij is ons uitgangspunt Return on Investment!


Waarom Aperia Online inschakelen?

Ons search engine team heeft uitgebreide kennis en ervaring met Google AdWords, Yahoo! en Bing Ads. Door ons specialisme in het ‘MKB’ segment hebben we veel expertise opgebouwd voor met name deze doelgroep. Naast de ‘standaard’ SEA tools investeren wij in zelf ontwikkelde tools om ervoor te kunnen zorgen dat jouw doelgroep optimaal bereikt wordt.

AdWords

Wat is SEA?

SEA is, in tegenstelling tot SEO, de betaalde vorm van zoekmachine optimalisatie. Tegen betaling plaats je daarmee advertenties boven en onder de organische (gratis) zoekresultaten. Bij Google zijn de advertenties te herkennen aan de blokjes waarin ‘Adv.’ staat vermeld. Naast Google AdWords zijn er ook advertentiemogelijkheden bij Yahoo! en Bing. Het is bij SEA de bedoeling dat er zoveel mogelijk vertoningen worden gegenereerd zodat er zoveel mogelijk bezoekers c.q potentiële klanten getrokken worden naar de website. Hoe meer klikken en bezoekers, hoe meer conversie er gerealiseerd kan worden. Er zijn verschillende manieren om een advertentie te optimaliseren. Hoe beter de advertentie, hoe meer klikken en bezoekers!

Direct starten met SEA?

Verhoog direct jouw verkeer door te starten met SEA en schakel onze experts in. Vertel ons wat je doel is. Verkoop je een product of heb je een dienst die je onder de aandacht wilt brengen bij jouw publiek. Alles is mogelijk. We richten jouw AdWords advertenties in en optimaliseren het account. Het interessante is dat je op ieder moment inzicht hebt in hoe de campagnes lopen, welke effecten ontstaan en hoe optimalisaties uitgevoerd kunnen worden. Het mediabuget is van dag tot dag aan te passen afhankelijk van de voortgang en succes van de campagne.

 

Strategie

We ontwikkelen graag een AdWords campagne voor je. Dat gaat altijd volgens een vaste strategie. De strategie voor jouw campagne wordt bepaald door het doorlopen van de volgende stappen:

  • Bepaling doelstelling campagne;
  • Bepaling van de doelgroep;
  • Trefwoordonderzoek;
  • Optimalisatie structuur campagne;
  • Toepassen van conversiegerichte advertenties;
  • Rapportage en evaluatie;
  • Continue campagne ontwikkeling.
     
     

Wat kun je van ons verwachten?

Om met SEA te beginnen, vragen we je allereerst op welke woorden je wilt adverteren. Met deze woorden zoeken we door middel van een zoekwoordonderzoek relevante zoektermen erbij. Vervolgens richten we met alle relevante zoektermen het account in, schrijven we advertentieteksten en stellen we de advertentie-extensies voor je in. Naast deze activiteiten optimaliseren we ook de landingspagina’s, zodat we het conversiepercentage op het allerhoogst mogelijke niveau krijgen en bezoekers converteren naar klanten.

SEA check

Wil je weten wat verbeterd kan worden binnen jouw huidige AdWords, Yahoo! of Bing-account? Vraag dan een SEA-check bij ons aan! Met deze SEA-check komen we gegarandeerd met verbeterpunten voor jouw SEA beheer. De kosten hiervoor bedragen € 250,-. Deze kosten worden verrekend wanneer wij op basis van ons half jaarlijks plan van aanpak met maandelijkse SEA-optimalisatie voor je aan de werk gaan.

Meten is weten

Jouw conversiedoelen zijn ons uitgangspunt. Om het effect van de campagnes te meten en bij te sturen verzamelen en indexeren we de onderzoeksgegevens. Daarvoor gebruiken we de tools die zoekmachines ons aanbieden maar ook ons eigen ontwikkelde leadsysteem. Door vooraf te bepalen wat jouw maximale out of pocket kosten per conversie zijn weet je exact hoeveel elke transactie je kost en wat jouw maximale budget per dag is. Gedurende het totale proces optimaliseren we de campagnes zodat je binnen jouw budget zo kostenefficiënt mogelijk je conversiedoelen behaalt.
 
 

Retargeting

Adverteer je via Google AdWords, maar gaan de mensen die jouw site bezoeken niet over tot de beoogde actie, zoals de aankoop van een product of het invullen van een formulier? Ook dan kunnen wij je van dienst zijn. Wij kunnen ervoor zorgen dat deze personen nogmaals worden benaderd door gericht advertenties op websites te plaatsen waar deze bezoekers komen. Door ze nogmaals met de advertentie te confronteren verhoog je de kans op conversie.

Strategie

Aperia Online mag zich met haar uitgebreide ervaring in alle branches en beschikking over de benodigde certificeringen met recht een AdWords expert noemen. Met onze ervaring en kennis zijn wij dan ook de juiste partner om je te adviseren over jouw huidige AdWords campagnes of om een geheel nieuwe AdWords campagne voor je op te stellen. Dit doen wij altijd volgens een vooraf te bepalen strategie. De strategie voor jouw campagne wordt bepaald door het doorlopen van de volgende stappen:

 

1. Bepaling doelstelling campagne;

2. Bepaling van de doelgroep;

3. Trefwoordonderzoek;

4. Optimalisatie structuur campagne;

5. Toepassen van conversiegerichte advertenties;

6. Rapportage en evaluatie;

7. Continue campagne ontwikkeling.

Campagne Management

AdWords expert Aperia Online biedt proactief en deskundig campagnemanagement, volledig toegespitst op het behalen van de vooraf bepaalde doelstelling. Samen met jou bepalen we wat jouw campagnedoelstellingen zijn:
1. Locatie (regionaal of juist landelijk);
2. Netwerk (Google zoekresultaten of ook in Google Shopping, Google Display Netwerk);
3. Tijdstip (tijdens kantooruren of juist ’s avonds);
4. Brede trefwoorden (branding) of juist zeer specifiek (hoge conversie);
5. Zichtbaar op alle apparaten of juist op mobiel;
6. Maximale kosten per klik;
7. Maximaal dagbudget.

Videomarketingg

Video marketing

Een beeld zegt meer dan 1.000 woorden, een video zegt meer dan 1.000 beelden. Video is een ontwikkeling die niet meer weg te denken valt uit onze samenleving en zich sterk voort zal zetten mede ingegeven door het enorme gebruik van mobiele telefoons, tablets en computers. Video is door het gebruik van beeld, kleur en geluid uitermate effectief. Uit onderzoek blijkt dat consumenten liever video bekijken dan dat ze lezen. Gezien onze Nederlandse infrastructuur en online aanwezigheid zal deze trend zich sterk doorzetten. Heb je een boodschap die tevens in beeld en geluid te vertalen is. Vertel het met video!

Voordelen van Videomarketing

Mensen worden continu geconfronteerd met reclameboodschappen. Hoe val je op? Hoe trek je de aandacht en vertel je in een wereld vol afleiding je verhaal?

 

Een korte en krachtige video is een uitermate effectieve manier om onder de aandacht te komen bij je doelgroep. Laat je organisatie zien, wees transparant, toon je unieke product of dienst en portretteer klanten. Wek interesse en vertrouwen. Een video produceren is één. De juiste doelgroep op het juiste moment bereiken is de vervolgstap.

 

  • Wie is mijn doelgroep?
  • Wanneer toon ik de video?
  • Hoe integreer ik videomarketing in mijn andere marketingactiviteiten?
  • Welke kenmerken heeft mijn doelgroep (demografie, geografie, interesses, gedragingen)?
  • Waar bereik ik mijn doelgroep (YouTube, Facebook, Instagram, LinkedIn, Display)?

 

Vragen die wij graag voor je beantwoorden. Gebaseerd op de uitgebreide targeting-mogelijkheden, klant- en bezoekersdata en ervaring met een breed scala aan videocampagnes.

Waarom adverteren via Youtube?

Er zijn vele redenen waarom het interessant is om jouw boodschap via YouTube aan de wereld bekend te maken. YouTube is namelijk de grootste videosite ter wereld en de tweede grootste zoekmachine ter wereld. Meer dan 1,5 miljard unieke bezoekers komen maandelijks naar YouTube en er wordt per minuut meer dan 60 uur aan video geüpload wereldwijd. Kortom, het publiek op YouTube is heel groot. Interessant om dit platform in te schakelen en deze enorme doelgroep kennis te laten maken met je product of dienst!

Hoe werkt adverteren op YouTube?

De werking van het adverteren op YouTube kan in vier eenvoudige stappen weergegeven worden:

  1. Creëer en upload je video
  2. Kies je doelgroep
  3. Betaal alleen voor geïnteresseerden
  4. Ontvang waardevolle rapportages en data

Targeting mogelijkheden voor het adverteren op YouTube

Er zijn bij het adverteren op YouTube talloze mogelijkheden om de juiste doelgroep aan te spreken. Je kan het vergelijken met de targetingmogelijkheden via display advertenties in AdWords.

 

Naast de volgende targetingmogelijkheden zijn er nog vele andere mogelijkheden op de doelgroep te bereiken.

  • Geslacht
  • Leeftijd
  • Zoekwoorden (in-search videoadvertenties)
  • Type video
  • Interessegebieden
  • Via deze gerichte targeting mogelijkheden is het mogelijk je doelgroep zo specifiek mogelijk te maken.

Verschillende advertentiemogelijkheden op YouTube

Momenteel zijn er drie vormen van het adverteren in YouTube. We maken onderscheid tussen de volgende advertentiemogelijkheden:

1. YouTube InStream-videoadvertenties

YouTube InStream-videoadvertenties zijn video’s die voor, tijdens of na een video afgespeeld worden. Bezoekers krijgen na vijf seconden de mogelijkheid om de video weg te klikken. Het voordeel van deze advertentievorm is dat je pas gaat betalen wanneer de video minimaal 30 seconden of helemaal bekeken is. Je betaalt dus echt enkel voor de geïnteresseerde kijker. Immers, wanneer ze de video niet interessant vinden, klikken ze snel verder. Dit biedt goede mogelijkheden om, voor een relatief lage investering, je video bij een breed publiek onder de aandacht te brengen. Het succes van deze vorm van adverteren op YouTube is erg afhankelijk van de lengte van de video. Een video van 15 seconden zal gezien de korte weergave vaker helemaal bekeken worden, waardoor je een groter publiek bereikt. Lange video’s is de ervaring worden sneller weg geklikt. De kunst is een balans te vinden tussen de inhoud en lengte van de video.

2. YouTube In-Search videoadvertenties

YouTube In-Search videoadvertenties zijn advertenties (met video) die tevoorschijn komen in je zoekresultaten op YouTube. De advertentie bestaat uit een stukje tekst (vergelijkbaar met search advertenties op Google.nl) en een stilstaand beeld van de video. Je betaalt bij In-Search videoadvertenties enkel wanneer bezoekers op je advertenties klikken en dus besluiten je video te bekijken. Targeting voor deze advertentievorm kan alleen op basis van zoekwoorden. Hou hierbij rekening met het feit dat mensen op YouTube doorgaans minder specifiek zoeken dan op Google. Kies hier dus voor redelijk algemene zoektermen. Verder moet er getest worden met de advertentietekst en met het stilstaande beeld van de video. Ook kan bekeken worden hoe de verschillende zoektermen presteren.

3. YouTube In-Display videoadvertenties

YouTube In-Display videoadvertenties zijn advertenties die verschijnen in het Google Display Netwerk. De advertentie bestaat uit een titel en een stilstaand beeld van de video. Je betaalt bij In-Display videoadvertenties evenals In-Search wanneer de bezoeker besluit je video te bekijken. De advertenties worden in het Google Display Netwerk geplaatst. De bezoeker heeft hier niet naar gezocht en zal dus minder snel geneigd zijn om op de advertentie (zonder een begeleidende tekst) te klikken om de video te bekijken.

Wil je vrijblijvend advies over hoe wij jou kunnen ondersteunen bij jouw SEA-strategie?

Neem contact met ons op voor een gesprek over de mogelijkheden en kansen die wij voor jouw organisatie zien. We zijn bereikbaar per mail op info@aperiaonline.nl of telefonisch via +31 (0)35 538 538 0.