mobile-advertising_breed

Mobile advertising

Het gebruik van de mobiel heeft afgelopen jaren een enorme vlucht genomen. Mede door het goede bereik van 4G, wifi in Nederland en de voortschrijdende techniek in de apparaten is men tegenwoordig meer actief op mobiel dan op de desktop. Het hebben van een goede mobiele marketing strategie wordt hier door steeds belangrijker. Ook Google kent steeds meer waarde toe aan mobiele vriendelijkheid van een site. In 2018 rolt Google dan ook een Mobiel first index uit. Als men op mobiel gebied de parameters niet voldoende op orde heeft volgens de Google eisen dan verdwijnt je site snel naar anonieme notering in de zoekresultaten. Extra aandacht voor je mobiele performance is dan ook van levensbelang!

 

Mobiele bezoekers hebben namelijk geen tijd voor een langzame site (laadtijd), een gegeven dat men makkelijk kan controleren en ter harte moet nemen!

 

Hoe bereikt u uw doelgroep met ‘Mobile Advertising’?

Mobiel adverteren heeft als belangrijk kenmerk dat u uw doelgroep kunt bereiken op de locatie en het tijdstip, dat het beste resultaat levert. Door het gebruik van GPS-gegevens van uw doelgroep, targetten we op regio of op een specifieke locatie. Daarnaast kunnen we bijvoorbeeld targetten op het weer, tijdstip of zelfs op ‘device’.  Dit zijn zomaar een aantal voorbeelden die mobile advertising je bieden.

Aperia Online biedt je uitgebreide mogelijkheden voor Mobile en In App Advertising

Elementen die belangrijk zijn om je onder andere te realiseren:

  • Effecten mobile first index van Google, oftwel mobiel vriendelijkheidsindex
  • Pagina snelheid en kwaliteitsscore site.
  • Zorgt voor lagere kosten per CPC!
  • Integrale aanpak over alle mobiele apparaten
  • Conversie op mobiel lager, veel gebruikt als orientatie apparaat!
  • Beter inzicht in mobiele analytics
  • Video wordt nog belangrijker
  • Hogere kwaliteit Apps

Door de huidige techniek is het mogelijk om de customer journey van eerste contact naar aankoop steeds beter te volgen over de verschillende apparaten, soms zelf tot in de fysieke winkel.

 

De sterke toename in het gebruik van smartphones en tablets biedt nieuwe kansen voor adverteerders. Om je een idee te geven: een gemiddelde smartphonegebruiker kijkt 221 keer per dag op zijn telefoon.

 

Mobiel adverteren is een ideale manier om uw doelgroep op elk moment van de dag te bereiken. Naast adverteren met ‘mobile display’-uitingen op mobiele sites en in mobiele applicaties, bieden eigen mobiele applicaties ook unieke mogelijkheden om je doelgroep steeds effectiever te bereiken.

Uitgebreide mogelijkheden met mobiel adverteren

Bij mobiel adverteren hebben we de keuze uit veel verschillende formaten. De meeste formaten zijn bijna scherm vullend en hebben veel impact, wat ook nodig is, aangezien mobiele schermen vrij klein zijn. Veel formaten hebben een video-optie.

Voorbeelden van formaten zijn:

  • Half page
  • Full banner
  • Interstitial
  • Swipe Cube / Slider
  • Overlay
  • Gyro Ad

Wil je vrijblijvend advies over mobiel adverteren?

Neem contact met ons op voor een gesprek over de mogelijkheden en kansen die wij voor jouw organisatie zien. We zijn bereikbaar per mail op info@aperiaonline.nl of telefonisch via +31 (0)35 538 538 0.